Co s hotovostí v dnešní automatizované době v osobním rozpočtu – ano či ne?

Pojďme se dnes podrobněji podívat na to,  jak si udělat přehled v jednotlivých kategoriích osobního rozpočtu – dnes se podíváme na kapesné.

Kapesné (hotovost, co nosíte v peněžence)

  1. není speciální kategorie, ale je možné při sestavení vašeho osobního rozpočtu touto položkou začít.
  2. jedná se tak trochu o „specifickou“ kategorii.
  3. do své peněženky si ukládám peníze, kde mám největší tendenci utrácet – je to volný čas, jídlo a oblečení.
  4. může to být podle mě v průměru kolem 20 % vašich příjmů. Je to jediná kategorie z osobního rozpočtu, kde v dnešní moderní době dává  smysl peníze dávat do „starých dobrých obálek“.

Proč dále používat hotovost právě pro výše zmíněné kategorie?

Pomáhá mít lepší přehled nad tím, kolik utrácíte. Pokud právě pro tyto kategorie použijete platební kartu, tak se snadno ztratíte přehled. Možná si můžete vzpomenout v tomto případě na své dětství. Měli jste jednoduše přehled o svém kapesném. Samozřejmě není žádoucí nosit veškerou hotovost s sebou. Vezmete část peněz, kterou předpokládáte, že budete potřebovat. Zbytek můžete například ponechat v obálkách doma (pokud je používáte).

V případě, že platíte platební kartou, máte přehled o svých položkách bez nutnosti si dělat své záznamy. Nyní mluvím o možnosti řízení vašich peněz 2 způsoby a to v hotovosti a bezhotovostně.

Když to shrnu:

1. Hotovost je dobrá pro nákup jídla, oblečení, aktivit ve volném čase, respektive pro hodně menších položek.

2. Bezhotovostní transakce jsou dobré pro ostatní, kde máte automaticky přehled o svých nákupech.

Pokud s osobním rozpočtem začínáte,  je třeba si dělat záznam svých výdajů pro všechny položky, aby se pak dal vytvořit celý návrh osobního rozpočtu. Historii bezhotovostních transakcí si můžete pak stáhnout z banky, hotovostní transakce si musíte poznačit sami – například do mobilu, na lísteček…. Pokud máte jakýkoliv dotaz, neváhejte mě prosím kontaktovat pomocí kontaktů na této stránce nebo se zapojit do naší facebookové skupiny.